10 سرباز خارجي طي 24 ساعت گذشته در افغانستان كشته شدند
ارسالی صمیمی  ارسالی صمیمی

ناتو اعلام كرد كه يك سرباز اين پيمان در يك حمله مسلحانه در جنوب افغانستان كشته شد و شمار تلفات ناتو در 24 ساعت گذشته در اين كشور به 10 نفر رسيد.

در جنوب افغانستان، روز گذشته يك روز خونين ديگر براي غرب در افغانستان بود كه در آن علاوه بركشته شدن 10 سرباز خارجي حداقل 11 سرباز ديگر نيز زخمي شدند.

در بيانيه امروز ناتو در اين زمينه افزوده شده است كه اين سرباز روز گذشته در يك حمله مستقيم شبه نظاميان مخالف كشته شده است.

در بيانيه مطبوعاتي ناتو به مليت سرباز كشته شده و محل دقيق درگيري اشاره نشده است.

روز گذشته در نتيجه سقوط يك بالگرد در ولسوالی "شاه ولي كوت " ولايت قندهار سه تن از نظاميان استراليايي و يك نظامي امريكايي كشته شدند.

اين واقعه خونين ترين حادثه براي نيروهاي استراليايي در جنگ 9 ساله افغانستان بود.

دو نظامي ديگر ناتو از جمله يك امريكايي و يك كانادايي در 2 انفجار جداگانه در ساير مناطق جنوب افغانستان كشته شدند. پيش از اين نيز سه نظامي امريكايي در نتيجه حوادث مختلف در جنوب و شرق اين كشور كشته شده بودند.

ماه جاري ميلادي كه تا كنون 22 روز آن سپري شده است، يك ماه خونين براي نيروهاي غربي در افغانستان بود كه در آن تاكنون 62 سرباز خارجي كشته شده اند.

شمار تلفات نيروهاي خارجي در افغانستان طي شش ماه نخست سال جاري ميلادي به 284 نفر رسيده است. اين رقم در مجموع سال گذشته ميلادي 520 نفر بود.


June 22nd, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها